צילום: איחוד הצלה

בשנת 2017 נהרגו הכי הרבה רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים בעשור האחרון. באוקטובר 2017 רכבו צעיר בן 21 ונוסעת  נוספת על אופנוע ברחוב בן גוריון ברמת גן, במהלך הנסיעה החליק רוכב האופנוע, תושב אשדוד, ונפצע באורח אנוש, הרוכבת שנסעה עמו, צעירה כבת 20, נפצעה באורח בינוני-קשה. הרוכב פונה לבית החולים איכילוב בתל אביב ושם נקבע מותו. בן ה-21 הוא אחד מ-30 רוכבים צעירים (15-24) שנהרגו בשנת 2017 בתאונות דרכים.

בחדרה הבשורות לא טובות גם בגזרה הזו. לאחר שהנתונים על רוכבי האופניים החשמליים נחשפו בחודשים האחרונים, גם בקרב הצעירים רוכבי האופנוע המצב לא טוב. 

על פי נתוני אור ירוק, בחדרה נפגעו 18 רוכבים ב-2017, עלייה משנת 2016 אז נפגעו 16 רוכבים. בין השנים 2012 ל-2015 נפגעו בחדרה 46 רוכבים בסך הכל, כאשר השנה החולפת הייתה הקשה יותר בנתונים בשבע השנים האחרונות.

באופן כללי, בשנת 2017 נהרגו 30 צעירים (15-24) רוכבי אופנועים וקטנועים בתאונות דרכים, עליה של 72% וכמעט פי שלושה מאשר בשנה שקדמה לה בה נהרגו 11 רוכבים צעירים. למעשה שנת 2017 הייתה השנה בה נהרגו הכי הרבה רוכבים צעירים בעשר השנים האחרונות ובה פער משמעותי במספרי ההרוגים בשנות העשור החולף כאשר השנה הקשה ביותר אחריה הייתה 2013 בה נהרגו 22 רוכבים.

שנת 2017 הייתה השנה הקשה והמדממת ביותר לרוכבי דו גלגלי מכל הגילאים בעשור האחרון והצעירים בטווח הגילאים המצומצם שבין 15 ל-24 היוו כמחצית מכלל ההרוגים בכל הגילאים. 30 מתוך 63 ההרוגים היו צעירים שאך קיבלו את רישיון הנהיגה, שיצאו מביתם כשכל חייהם לפניהם ויותר לא שבו אליו.

צעירים הרוכבים על דו גלגלי נמצאים בשתי קבוצות סיכון משמעותיות להיפגעות בתאונות דרכים: האחת היא קבוצת הרוכבים על אופנועים וקטנועים הפגיעים בין השאר מעצם היותם חסרי אמצעי מיגון כמו חגורת בטיחות ושלדת הרכב, בנוסף מדובר על שימוש בכלי רכב שאינו יציב דיו, וכן תהליך ההכשרה לרוכבים קצר ואינו מספק. קבוצת הסיכון השנייה נעוצה בהיותם של הנהגים צעירים וחסרי ניסיון ולאור כך יכולתם להתמודד עם סיטואציות חדשות ומסוכנות בכביש פחותה.