פגישת עבודה חדרה נתיבי ישראל (צילום: דוברות עיריית חדרה)

עיריית חדרה פרסמה היום (24.4) כי מנכ"ל חברת נתיבי אילון, איתמר בן מאיר, הודיע לראש העירייה צביקה גנדלמן, כי הבוקר הוצא צו התחלת עבודה לסלילת דרך יצחק שמיר.

בן מאיר הגיע לעיריית חדרה לפגישת עבודה עם ראש העירייה צביקה גנדלמן, מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, מהנדס העיר נדב הדר, מלווה בבכירים מחברת נתיבי איילון, האחראים על הפרויקט.

כבר בתחילת המפגש הודיע בן מאיר כי הבוקר הוצא צו התחלת עבודה לפרויקט, וכי תוך כשלושה שבועות יחלו העבודות בשטח. לפני כשנה כבר חל עיכוב בעבודות בעקבות טעות שהתגלתה בתוואי השטח והתכנון. 

מדובר בקטע כביש באורך כ-900 מ"ר, שייקרא ע"ש יצחק שמיר, ראש הממשלה השביעי של מדינת ישראל. סלילת הקטע תשלים ציר תנועה רציף מזרח- מערב, ובכך יושלם ציר הרוחב המרכזי של העיר, שיימתח בין שכונת בית אליעזר במזרח חדרה עד מחלף אולגה וחוף הים במערב העיר.

רחוב יצחק שמיר יחבר בין גשר אריאל שרון לגשר גבעת אולגה מעל כביש 2 (כביש החוף) ומשם לרחוב מנחם בגין המוביל לחוף הים ולשכונת גבעת אולגה. הפרויקט כולל כניסה חדשה ישירה מכביש החוף לעיר חדרה שתקצר את משך הנסיעה.

הפרויקט יאפשר נגישות לאנרג'י פארק, המוקם ביער חדרה,  ולמרכז התחבורה המתוכנן בסמוך לתחנת הרכבת.

בנוסף אמור הפרויקט להסיט את התנועה הראשית העוברת כיום בתוך שכונת ויצמן. התנועה, אשר כיום יוצאת ונכנסת לחדרה דרך רחוב אהרונסון, תוסט אל הכביש החדש, ובכך תצמצם את נפח התנועה בשכונת ויצמן וכן תביא לשיפור ברמת הבטיחות בשכונה.

התוכנית המיועדת: כביש יצחק שמיר - גשר אולגה

במסגרת הפרויקט צפויה להיסלל דרך דו- מסלולית עם שלושה נתיבים בכל כיוון, כאשר נתיב אחד בכל כיוון ישמש לתחבורה ציבורית וזאת לטובת נגישות מיטבית למרכז התחבורה המשולב.

הפרויקט כולל העתקת קווי דלק ארציים, הליך המתקיים בימים אלה, וכן מערכת קירות אקוסטיים ותשתיות רבות אחרות. סך הכל עלות הפרויקט נאמדת ב-100 מיליון שקלים במימון המדינה.

 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו