נמשך המאבק נגד העברת שדה התעופה מהרצליה לאזור חדרה. לאחר מספר הפגנות בעמק חפר בשבועות האחרונים, ולאחר שתושבים פעילים בחדרה נאבקים ברצון הות"ל (הועדה לתשתיות לאומיות) להעברה ומנסים להשפיע על דעת הקהל והעירייה, התקיים השבוע דיון בעניין בועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת.

למרות האמור, הופתעו תושבים בחדרה וכך גם חברי כנסת מהיעדר נציג רישמי של עיריית חדרה בדיון. מי שכן הגיע היה דווקא תושב העיר, ששימש כקול היחיד מחדרה המתנגד לרעיון בישיבה.

מטוס מעל חדרה (צילום: איתמר רותם)

מדובר ברונן הילף, תושב ובעל עסק קטן בעיר, שהחליט להגיע באופן עצמאי כל הדרך עד לירושלים ולשפוך את ליבו בפני הועדה. הילף משתייך לקבוצת פעילים חברתיים בחדרה שמתעסקים רבות בתחום איכות הסביבה. בשיחה עם "מיינט חדרה" הוא מספר שהופתע למצוא את עצמו שם כנציג בודד של חדרה. "זו תעודת עניות שלא הייתה נציגות רשמית לעיריית חדרה בעוד שממועצת עמק חפר הגיעה משלחת שלמה", הוא אומר, "החשש הוא שהדבר יכול להשפיע על החלטה עתידית למקם את השדה קרוב לחדרה".

הילף הוסיף: "אני יודע שתושבי חדרה סובלים מספיק מהארובות ולא יכול להיות שכל הזמן נהיה בדיונים. אין לנו תעסוקה, אין אופק לכלום. אני מבקש חזון, אולי במקום ארובות ושדות תעופה מישהו יציע לנו קצת אקדמיה, רפואה. מה לנו ולמטוסים? אנחנו בקושי מכונית יכולים לקנות. אנחנו נלחמים על היום יום".

הדיון בכנסת, השבוע (צילום: שירות מיינט)

המאבק החל לאחר שבות"ל (הועדה לתשתיות לאומיות) מחפשים מקום חדש לשדה התעופה בהרצליה אשר על שטחו מתוכננות להיבנות אלפי יחידות דיור. שתי החלופות הבולטות הן דווקא כאן - עמק חפר וחדרה.

את הדיון בועדה, שבראשה עומד ח"כ דודי אמסלם, יזמה ח"כ יעל פארן שטענה שלאור התנגדות ציבורית רחבה ומוצדקת, צריך לשים סוף לתהליך בות"ל לכוונה להעביר את שדה התעופה הרצליה לעמק חפר והסביבתו.

רני אידן, ראש מועצת עמק חפר, שעמד בראש משלחת המועצה  לדיון בועדה, טען: "במקום הכי צר של המדינה דוחפים תשתיות? בשבת הגיעו 15 אלף איש לצפות בשקנאים. הפנו את זווית ההמראה מול בית ספר יסודי של 500 ילדים. בגלל הרעש זה יהיה בית ספר ללקויי למידה".

מי שיצא בעקיפין להגנת חדרה היה אילן שדה, ראש מועצת מנשה, שאף הוא זומן והגיע, אמר: "החלופה עולה על 6000 יחידות דיור חדשות בחדרה. יש חלופה אחת במרכז הארץ – הים. צריך ללכת על פתרון ארוך טווח".

שדה התעופה הרצליה | צילום: אורי, ויקיפדיה

דבריו של רונן ריגשו את יושבי הועדה, בעקבותם סיכם יו"ר הועדה, ח"כ דוד אמסלם. "אני קורא למוסדות התכנון לשבת עם התושבים ועם הרשויות המקומיות, לראות יחד איך מובילים משהו הגיוני. לא יכול להיות שהרצון להביא לפתרונות דיור מהירים ידחוק אותנו להקמת שדה תעופה לא מבוקר"

פנינו לעיריית חדרה לברר מדוע לא הגיע אף נציג רשמי, ומהעירייה נמסר: "כידוע, עיריית חדרה ורשויות נוספות עתרו לבג"צ  בנושא הקמת שדה התעופה באזור. לכן, כל עוד לא התקבלה החלטת בג"צ בנושא, כל דיון אחר בנושא אינו רלוונטי".

רון שגן, תושב חדרה ופעיל חברתי בקבוצה יחד רונן כנגד הקמת השדה, ביקש להוסיף: "אנחנו מרגישים שחדרה מצוייה תחת מתקפה של תשתיות לאומיות המפרות באופן בסיסי ומשמעותי את חזון ואסטרטגיית הפיתוח העירונית כפי שהוגדרה בתכנית המתאר העירונית ובתכנית המתאר המחוזית. אנו דורשים להחזיר לתהליך התכנון את האיזונים והבלמים שמאפשרים פיתוח עירוני מחד ואיכות חיים בסיסית ואף למעלה מכך".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו