היציאה הפקוקה מדי בוקר מכיוון גבעת אולגה אל תוך חדרה ולכיוון צפון היא בעיה שרק מחמירה עם הזמן כתוצאה מפיתוחה וגדילתה של גבעת אולגה. הגורם לבעיה הוא הגשר החד מסלולי שמהווה את היציאה היחידה אל העיר.

הגשר מוביל אל כביש מתעקל קצר שבסופו צומת הכניסה לעיר מכביש 2. על מנת להקל על הצפיפות, תוכנן  כביש יצחק שמיר שיחבר בין גשר אריאל שרון (הגשר המוביל לרכבת) לגשר גבעת אולגה מעל כביש 2 (כביש החוף).

הפרויקט כולל כניסה חדשה ישירה מכביש החוף לעיר חדרה וצפוי לקצר את משך הנסיעה אל תוך העיר.

הגדר המתחמת את אזור ההרחבה – גשר אולגה (צילום: איתמר רותם)

סימנים ראשונים:
חדי העין כבר שמו לב שלאחרונה הוקמה גדר אשר מתחמת שטח עבודה ממזרח לגשר. השטח גודר במסגרת עבודות התשתית המתבצעות לקראת סלילת כביש יצחק שמיר.

 בין העבודות מבצעת תש"ן (החברה הלאומית לתשתיות נפט) עבודות להעתקת קווי דלק מתוואי הכביש המתוכנן.

הפרויקט יאפשר גם נגישות לאנרג'י פארק שבו נמצא גם מתחם "מול החוף" שאמור להיפתח במהלך 2018. בנוסף אמור הפרויקט להסיט את התנועה הראשית העוברת כיום בתוך שכונת ויצמן.

התנועה, אשר כיום יוצאת ונכנסת לחדרה דרך רחוב אהרונסון, תוסט אל הכביש החדש ובכך תצמצם את נפח התנועה בשכונת ויצמן וכן תביא לשיפור ברמת הבטיחות בשכונה.

ביוני השנה פרסמה חברת נתיבי איילון מכרז בהיקף של כ-100 מיליון שקלים לביצוע עבודות הסלילה של פרויקט יצחק שמיר.

השלמת הפרויקט צפויה עד לסוף שנת 2019. עיריית חדרה מצויה בקשר ישיר עם משרדי הממשלה הרלוונטיים על מנת לעקוב אחר התקדמות הפרויקט ולוודא שיעמוד במועד המתוכנן.

הגדר המתחמת את אזור ההרחבה – גשר אולגה (צילום: איתמר רותם)