נכה, תושב חדרה, חלם לטייל בארצות הברית. במשך שנים חסך כסף על מנת לממש את החלום. אולם, לטענתו, מהר מאוד החלום הפך לסיוט. בתביעה שהגיש נגד חברת התיירות הוא טוען, כי לאורך 14 שעות הטיסה הושב במושב האחרון הצמוד לתא השירותים, בלי יכולת להזיז את רגליו, אף שהזמין ושילם בעבור מושב המתאים למצבו הגופני.

בחודש אוגוסט 2018, יצאו התובע ואשתו לטיול מאורגן. עלות הטיול היתה כ-40,000 שקלים. "במשך חמש שנים חסכתי כסף כדי לממש את חלום הטיול הזה", הוא מסביר. מאחר שהתובע אדם נכה ומוגבל בהליכתו, הוא פנה לנציג החברה וביקש ממנו להסדיר מושב מיוחד שיאפשר לו ישיבה מרווחת. "בעבורי זה היה חשוב מאוד, לשבת במושב שיתאים לי, מאחר שמדובר בטיסה של כ-14 שעות. נתבקשתי לשלם תשלום נוסף על מחיר הטיסה בעבור הושבה זו, וכך עשיתי", הוא מספר.

דגלי ישראל וארה"ב. צילום: shutterstock

לדברי התובע, משקיבל את כרטיסי הטיסה ימים ספורים לפני הטיסה, גילה לתדהמתו שהמושב המיוחד שביקש לא הוסדר. הוא הושב בשורה האחרונה במטוס בצמוד לתא השירותים, במושב שלא ניתן להזיז לאחור את משענתו, ואין בו די מקום לרגליים.

בתביעה שהגיש בבית משפט השלום בחדרה נגד חברת הטיולים, טוען התושב, כי כשפנה לסוכן הנסיעות ושאל לפשר ההושבה, נאמר לו כי כבר מאוחר מדי להסדיר את העניין. בתביעה הוא מפרט על הסבל הרב שעבר בטיסה, שבמהלכה נאלץ לעמוד מדי פעם כדי ליישר את הברך הכואבת. "שלא לדבר על הרעש הבלתי-פוסק עם הדחת האסלה בתא השירותים, כאשר במטוס היו כ-30 נוסעים, ממש בגב שלנו. במצב עניינים זה לא התאפשר לי ולאשתי להירדם אפילו דקה במהלך הטיסה".

התובע טוען, כי סבל מכאבים ברגלו שהשליכו על ההתניידות שלו לאורך הטיול. "במילים אחרות - נחרב לי הטיול בשל המשך הכאב באזור הניתוח". לדברי התובע, בטיסה בחזרה, מנהלת הטיסה של חברת אל על, שהבחינה בסבלו בטיסה, איפשרה לו לשבת במקום נוח יותר.

לטענת התובע, חברת הטיולים התרשלה בהסדרת ההושבה המיוחדת. "טיול זה היה הגשמת חלום בעבורי, ובמשך חמש שנים חסכתי כסף למימונו... צר לי שהתאכזבתי מתחילת הטיול בעניין ההושבה, והתחלתי את הטיול בארצות הברית בכאבי רגליים, בגב תפוס ועייף". הוא תובע פיצויים בסך של 18,000 שקלים.