צעירי רמת גן, בגילאי 15-29, נפגעים בתאונות דרכים יותר מצעירי כל אחת מ-73 ערי ישראל שנבדקו, כך מדווחת עמותת "אור ירוק" בהסתמך על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

על פי הנתונים, מדי שנה נפגעים בממוצע כ- 6,700 צעירים המתגוררים בערי ישראל, עם מדד של 5.29 צעירים הנפגעים
לכל 1,000 צעירים הגרים בערים. מדובר בכל סוגי הנפגעים, לרבות הולכי רגל, נהגים, נוסעים ורוכבי דו גלגלי וכן בכל חומרות הפגיעה (הרוגים, פצועים קשה וקל).

כך יוצא כי ב-41 ערים, מדד ההיפגעות של צעירים בתאונות דרכים הינו פחות מהמדד של כלל הערים (5.29) וב-32 ערים, מדד היפגעותם של הצעירים בעיר נמוך מהמדד של כלל הערים.
עוד עולה מן הנתונים כי צעירים בני 15-29 בישראל כולה נפגעים פי 2 מבני 35-49.

עשרת הערים בהן צעירים נפגעים הכי הרבה
כאמור, צעירי העיר רמת גן נפגעים יותר מצעירי כל עיר אחרת בישראל, עם מדד של 9.3 צעירים נפגעים לכל 1,000 צעירים בעיר. יחד עם צעירי רמת גן (ועל פי סדר יורד) ניתן למנות גם את צעירי סח'נין, בת ים, חולון, תל-אביב-יפו, גבעתיים, שגור, חדרה, קריית אונו ועיר כרמל. כול הצעירים הגרים בערים אלו נפגעים בשיעורים גבוהים ביחס למספר הצעירים בעיר ובהשוואה לערים אחרות.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "רבים מהצעירים הנפגעים בתאונות דרכים הינם נהגים חדשים. אחת הסיבות למעורבותם הגבוהה יחסית של נהגים צעירים חדשים בתאונות דרכים הנה חוסר יכולתם לאתר סכנות ולזהות מצבים מסוכנים בכביש. איתור, זיהוי וחיזוי מצבים מסוכנים בכביש הינה מיומנות נרכשת ולכן ניתנת לשיפור באמצעות תוכניות אימון ממוקדות לנהגים חדשים".

עשרת הערים בהן צעירים נפגעים הכי פחות
על פי הנתונים, צעירי מודיעין עילית נפגעים בשיעורים הנמוכים ביותר ביחס לשאר צעירי ערי ישראל, עם מדד של 0.72 צעירים נפגעים לכל 1,000 צעירים ביישוב, נכון לשנים 2007-2009. יחד עם צעירי מודיעין עילית, בעשירייה המובילה, ניתן למנות גם את צעירי הערים בית"ר עילית, קריית מלאכי, בית שמש, רהט, אום אל פחם, שוהם, אלעד, דימונה וערד.

חמשת הערים הגדולות
מבין חמשת הערים הגדולות בישראל, המונות מעל 200 אלף תושבים (ירושלים, ת"א-יפו, חיפה, ראשל"צ ואשדוד), צעירי ירושלים נפגעים פחות מצעירי שאר הערים הגדולות, עם ממוצע של כ- 730 צעירים נפגעים בשנה ומדד של 3.77 צעירים נפגעים לכל 1,000 צעירים הגרים בירושלים. אחריה נמצאים צעירי אשדוד, עם מדד של 4.35 צעירים נפגעים בתאונות דרכים לכל 1,000 צעירים בעיר. לאחר מכן צעירי חיפה, עם מדד של 5.1, צעירי ראשל"צ עם מדד של 5.46 (ומעל המדד של כלל הערים) ובסוף צעירי ת"א-יפו, הנמנים על עשרת הערים בהן הצעירים נפגעים הכי הרבה, עם מדד של 8.47 צעירים נפגעים בתאונות דרכים לכל 1,000 צעירים (15-29) הגרים בתל אביב-יפו, נכון לשנים 2007-2009.

תשע הערים הבינוניות
מבין תשע הערים הבינוניות, המונות בין 100-200 אלף תושבים (פתח תקווה, באר שבע, בני ברק, רמת גן, חולון, בת ים, נתניה, אשקלון ורחובות), צעירי בני ברק נפגעים בתאונות דרכים פחות מצעירי שאר הערים הבינוניות, עם ממוצע של כ- 120 צעירים נפגעים מדי שנה ומדד של 3.05 צעירים נפגעים בתאונות דרכים לכל 1,000 צעירים הגרים בעיר. אחריה נמצאים צעירי אשקלון ונתניה, עם מדד של 4.72 ו-4.77 (בהתאמה). לאחר מכן צעירי רחובות, עם מדד של 5.17 צעירים נפגעים בתאונות דרכים לכל 1,000 צעירים בעיר. לאחר מכן, ועם מדד היפגעות גבוה מהמדד של כלל הערים, נמצאים צעירי הערים פתח תקווה, באר שבע, חולון, בת ים ורמת גן (על פי סדר זה) וכאמור, שלושת האחרונות נמנות על עשרת הערים בהן מדד ההיפגעות של הצעירים לכל 1,000 צעירים בעיר הוא הגבוה ביותר מבין כלל 73 הערים שנבדקו.