אור ירוק: מעורבותם של הנהגים הגרים בבת ים בתאונות דרכים בסופ"ש, נכון לשנים 2007-2009, היא הגבוהה ביותר בהשוואה לנהגים הגרים בשאר ערי ישראל

כ-35,000 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים בסופי שבוע (חמישי-שבת) בין השנים 2007-2009, כמעט חציים צעירים בני 20-35. כ-70% מהנהגים היו מעורבים בתאונות דרכים בדרך עירונית בסופי שבוע

מעורבותם של הנהגים הגרים בבת ים בתאונות דרכים בסופ"ש, נכון לשנים 2007-2009*, היא הגבוהה ביותר בהשוואה לנהגים הגרים בשאר ערי ישראל, כך מדווחת עמותת אור ירוק בהסתמך על נתוני הלמ"ס.

על פי הנתונים, 789 נהגים הגרים בבת ים היו מעורבים בתאונות דרכים בסופי שבוע בין השנים 2007-2009 (3 שנים), עם מדד של 4.61 נהגים מעורבים בתאונות דרכים לכל 1,000 נהגים הגרים בבת ים.

הנהגים המסוכנים
יחד עם נהגי בת ים, בעשירייה עם המדד הגבוה ביותר של נהגים המעורבים בתאונות דרכים בסופי שבוע, נמצאים גם הנהגים הגרים בחולון, ת"א-יפו, באר שבע, רמת גן, בני ברק, חדרה, אור יהודה, גבעתיים ורהט (מבין 73 הערים המונות מעל 20,000 תושבים).

עוד נמצא על פי הנתונים כי שיעור מעורבותם של נהגים צעירים, בני 20-35, בתאונות דרכים בסופי שבוע, גבוה במיוחד ועומד על כ- 45% מכלל הנהגים המעורבים בתאונות אלו.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "בישראל, כמו בעולם, צעירים מעורבים יותר בתאונות דרכים בהשוואה לגילאים מבוגרים יותר. שיעור גבוה יחסית של תאונות צעירים מתרחשות בסוף השבוע. הצעירים מעורבים יותר בתאונות רכב בודד, התלויות בעיקר בהתנהגות הנהג וכן שכיחה יותר בקרב גברים בכלל וגברים צעירים בפרט"

על פי הנתונים, הממוצע של כלל הנהגים, ב-73 ערי ישראל שנבדקו, המעורבים בתאונות דרכים בסופי שבוע, עומד על 2.54 לכל 1,000 נהגים, מכאן שהנהגים המתגוררים ב-51 ערים, נמצאים מתחת לממוצע זה (במצב טוב יותר).

הנהגים הזהירים
מנגד, מדד מעורבותם של הנהגים הגרים בשוהם בתאונות דרכים בסופי שבוע בתקופה האמורה הוא הנמוך ביותר מבין שאר הנהגים בערי ישראל ועומד על 0.76 לכל 1,000 נהגים בעיר. יחד איתם, בעשירייה הבטוחה ביותר מבין הנהגים הגרים ב- 73 הערים שנבדקו, נמצאים גם הנהגים הגרים בערים דימונה, ערד, בית שמש, צפת, נהרייה, רעננה, אום אל פחם, מודיעין-מכבים-רעות ומודיעין עילית.

אבואב: "רבים מהנהגים המעורבים בתאונות דרכים בסופי שבוע, נהגו כאשר הם עייפים או תחת השפעת אלכוהול. כאמור, רובם צעירים בני 20-35. ההתמודדות עם המעורבות הגבוהה שלהם בתאונות דרכים היא אתגר לקובעי המדיניות וכשם שמדינות שונות יכלו לאתגר זה, כך גם על שר התחבורה והבטיחות בדרכים, מר ישראל כץ, לפעול ולהפחית את שיעור היפגעותם בתאונות דרכים". עוד מוסיף אבואב: "יש לפעול במספר מישורים על מנת להביא להורדת מספר הנפגעים בתאונות דרכים של צעירים בסופי שבוע, כמו למשל הגברת החינוך לתעבורה בבתי הספר, שיפור התשתיות, שיפור מערך לימוד הנהיגה, מעבר לרישיון נהיגה מדורג ותגבור מערך משטרת התנועה".