תחנות הדלק מחויבות להחזיק במתחמם תאי שירותים לטובת הציבור. לרוב תאים אלו נמצאים בתוך חנויות הנוחות, ואמורים לשרת את כלל הציבור העוצר במתחם.  בימים האחרונים, עצרה ב' (השם המלא שמור במערכת) בתחנת הדלק פז ליד כיכר המשטרה בחדרה, רק כדי להיכנס לשירותים. את מה שקרה, היא תיארה בפירוט בפוסט שכתבה.

"תחנת דלק פז ביציאה מחדרה לכביש 4, עוצרים כדי להיכנס לשירותים. בשירותי התחנה שני תאים: שירותי נשים ונכים, ועל הדלת שלט: השירותים אינם תקינים עמכם הסליחה ושירותי גברים, שבהם האסלה שבורה, אין נייר טואלט, המתקן להדחת המים שבור, לכלוך וזוהמה...

השלט על השירותים. צילום: איתמר רותם

ממש שניה לפני שאני נכנעת למר גורלי ומתכוונת להיכנס לשירותי הגברים המגעילים, נכנסת בחורה צעירה לבושה במדי תחנת הדלק, פותחת את דלת שירותי הנשים והנכים במפתח ונכנסת פנימה.

אני מחליטה לחכות שתצא, וכשהיא יוצאת אני נכנסת מהר אחריה והפתעה: שירותי הנשים והנכים נקיים, האסלה מסודרת ונקיה, נייר טואלט מחכה על הכיור, ויש אפילו מתקן לייבוש ידיים.

"אין סימן לכך שהשירותים מקולקלים או לא תקינים, מסתבר שהצוות בתחנת הדלק הפכו את שירותי הנכים לשירותי פרסונל, נעולים ונקיים. אז מילא אני שגם זאת בעיה, אבל אני תוהה מה יעשה נכה שיגיע לשירותי תחנת הדלק פז חדרה ולא יוכל לעשות את צרכיו כי שירותי הנכים 'אינם תקינים' בעוד שבעצם הם הפכו לשירותי פרסונל.

אה כן, וכששאלתי איפה מנהל התחנה נאמר לי שהוא בבית, אבל המוכר האדיב בחנות ילו שלח אותי להכניס את התמונות שצלמתי לתחת".

האסלה תקינה בשירותים המקולקלים לכאורה. צילום: שירת מיינט

ב', לא שיתפה את הפוסט שכתבה בעמוד שלה בקבוצות הפייסבוק השונות, אבל העבירה תלונה לרשת ילו-yellow  בפייסבוק. מבדיקה 'מיינט' שנעשתה בתחנה ביום ראשון, על השירותים עדיין היה שלט "אינם תקינים", העובדים הפנו אותנו אל המנהל שטען שקיימת בעיה במיכל הדחה והמים זורמים, מה שגורם לבזבוז מים וטכנאי כבר הוזמן למקום.

ביררנו עם ב', האם היא שמה לב  לבעיה כלשהי בשירותים, בעיה של מים זורמים ללא הפסקה?

ב' מסרה למיינט: "זה לא נכון. לפני שנכנסתי לשם היתה שם מישהי עם מדים של ילו. היא נכנסה לשירותים לפני ואני חיכיתי מאחורי הדלת שהיא תצא. היא הורידה את המים ואני נכנסתי אחריה. לפני שהשתמשתי בשירותים הורדתי את המים כדי לוודא שאכן אין שום בעיה ואחרי שהשתמשתי עוד הייתי שם כמה דקות לצלם והמים לא זרמו.

"גם אחרי נכנס מישהו ולא היתה שום בעיה. כששאלתי את המוכר למה הם נועלים את הדלת הוא התעלם ממני, בחר לא לענות לי וסובב אלי את הגב, אחרי ששאלו אותו למה הוא לא עונה הוא אמר שהוא מעדיף שיותר טוב שהוא לא יענה ואחרי ששאלתי איפה מנהל התחנה הוא הואיל בטובו לענות שהוא בבית.

תחנת הדלק פז: צילום: איתמר רותם

"עכשיו התקשר אלי המנהל וצעק עלי ותקף אותי בטלפון. הוא אמר שאני שלחתי צלם ועיתונאי. הוא שקרן כמו שאתה יודע אני לא שלחתי אף אחד".

יש לציין שבדיקת מיינט במקום היתה עצמאית ולא נשלחו לתחנה מטעם שום אדם או גורם. פנינו לקבלת תגובה מדוברות פז. את המספר של ב', השיג המנהל מהתלונה ששלחה בפייסבוק לרשת ילו.

מחברת פז נמסר בתגובה: ״לאחר בדיקה מעמיקה של המקרה, תא השירותים אכן נסגר ביום שישי בערב, עקב תקלה במיכל ההדחה אשר גרם לנזילת מים רציפה. באשר לטענה שתא השירותים משמש רק את עובדי התחנה , מדובר בטענה שאיננה נכונה שכן העובדת השתמשה בו לצורך החלפת בגדים ולא לנוחיותה. מנהל התחנה יצר קשר עם הלקוחה על מנת להסביר את אי ההבנה ולהציע פיצוי על אי הנעימות שנגרם ללקוחה. חברת פז שמה לה למטרה לשרת את לקוחותיה על הצד הטוב ביותר״.