רמזור הפנייה שמאלה מכביש אהרונסון וגיורא צחור לכיוון גשר אריק (לנוסעים מכיוון מערב העיר לכיוון מרכז העיר או מזרחה) - ממשיך להכביד מאד על התנועה בגין מופע רמזור קצר במיוחד.

לדברי הנוסעים הקבועים במקום, בכל מופע רמזור מספיקים לעבור 2 עד 3 רכבים ולעיתים אף פחות, למשל במקרים בהם נהג 'חלם' לרגע או שבראש הטור עמדה משאית. במקרה של אי שימת לב, מתחלף הרמזור מאדום לירוק מבלי שאף רכב הספיק לעבור ובמקרה שמשאית עומדת בראש הטור, היא היחידה שמספיקה לצלוח את הרמזור, עניין המותיר את הנהגים בצומת זמן ארוך מידי ומייצר עומס בנתיב הפנייה שמאלה, כמו גם תסכול בקרב הנהגים.

הרמזור הבעייתי באהרונסון | צילום: שירות מיינט

השינויים בהסדרי התנועה במקום החלו לפני כחודשיים כחלק מחנוכת כביש שמיר, כך שמעיריית חדרה הבהירו אז כי הכביש מצוי בהרצה וכי הסדרי התנועה עדיין נבחנים.

לדברי התושבים גם כעבור חודשיים מאז נחנך הכביש מופע הרמזור החדש עדיין קצר באופן קיצוני ולא ברור להם מה הרציונל העומד מאחורי ההחלטה לספק לפונים שמאלה פרק זמן של שניות בודדות לעשות זאת: "אני מסיעה את בני לחט"ב תיכון חדרה מידי בוקר", סיפרה תושבת נווה חיים, "ובכל בוקר טור מכוניות ארוך משתרך בפנייה שמאלה. נסיעה שלפני הכביש החדש ארכה דקות, מתארכת עכשיו בקיצוניות בגלל הרמזור הקצר עד גיחוך  לכיוון שמאל", אמרה .

תושבת רחוב גרינבוים בנווה חיים הוסיפה: "זה נכון שיש פחות עומס על כביש גיורא צחור מכיוון שתושבים משכונות אולגה ועין הים יכולים כבר לנסוע דרך המתחם החדש ישירות לעיר מבלי להיכנס לוויצמן ולגיורא צחור. אבל למרות זאת, יש המון נוסעים כאן מהשכונות ויצמן ונווה חיים וגם משכונת יצחק ולכן לא ברור למה הרמזור שמאלה כזה קצר.

|אולי מישהו חשב שאם חסכו את מאסת הנוסעים כאן אז הגיוני לקצר את הרמזור שמאלה? גם אם נניח זה כיוון המחשבה, מה ההיגיון לאפשר רק ל-3 רכבים לפנות שמאלה בכל מופע רמזור? איזה נזק היה נגרם להסדרי התנועה אם למשל היו עוברים 6 מכוניות בכל מופע?"

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בטיפול ואחריות חברת "נתיבי איילון".