צוותי רכבת  ישראל מורגלים בנוסעים ששוכחים חפצים רבים ברכבת, כומתות, מעילים, אפילו טלפונים סלולאריים.

אך הם לא זוכרים אירוע כמו שאירע שלשום, בו איבד נוסע 15 אלף דולר במזומן.

מנהל הרכבת עם התייר והתיק השחור | צילום רכבת ישראל

שלשום (שני), נסע דוד, ישראלי תושב קנדה שהגיע לביקור בישראל, ברכבת מנתב"ג לחדרה, מעט לאחר שביצע החלפה בתחנת ההגנה, לכיוון חדרה, נזכר שבעט שהחליף מחולצה ארוכה לקצרה בתחנה, שכח תיק צד שחור עם סכום כסף אותו ביקש לתת למשפחתו לכבוד הביקור.

דוד ירד מהרכבת באחת התחנות בדרך, ואץ חזרה לתחנת ההגנה מבוהל. במקביל, דווח למנהל התחנה, כפיר עופרי, על תיק שחור שנמצא בעת סיור של מנהלי המשמרת,  אסי אברהמי ושליו מיימון, נמצא תיק ובו מזומן שנשכח ברציף בתחנה.

כאשר הגיע דוד למשרד מנהל התחנה, דיווח לו מנהל התחנה כי התיק נמצא והחזיר לו מיד את האבידה.

"הוא הגיע לתחנה עם פנים נפולות, כמעט חיוור מרוב לחץ, איך שהתחיל להסביר לי אמרתי לו: 'קודם כל תחייך, התיק אצלי'. איך שבישרתי לו ראיתי את הדופק שלו נרגע", משחזר כפיר עופרי. "רכבת ישראל מסיעה 250 אלף נוסעים ביום, ואנחנו נתקלים בהמון אבידות. אנחנו מטפלים בכל אבידה בחרדת קודש, אף פעם אי אפשר לדעת כמה האבידה יקרה לנוסע".

15 אלף דולר נמצאו ברכבת. העובדים עם התייר | צילום רכבת ישראל

"הגעתי מקנדה שם כבר קר, וכשביצעתי החלפה בהגנה, היה לי נורא חם והייתי צריך להחליף לחולצה קצרה. בדיוק באותו רגע הגיעה הרכבת שלי ואני מתוך חשש שאפספס אותה מיהרתי אליה ושכחתי את התיק. הייתי בטוח שהכסף שרציתי להביא למשפחתי אבוד, כל כך שמחתי כשמנהל התחנה אמר לי לחייך", מספר דוד.

ברכבת ישראל מזכירים לציבור הנוסעים כי כל נוסע שאיבד דבר מה ברכבת מוזמן להתקשר למוקד שירות הלקוחות הטלפוני במספר *5770 או ליצור קשר מיידית עם צוותי התחנות והרכבות, ואלה יסייעו בזמן אמת.