בית מרקחת רובוטי | צילום: מאוחדת

קופת חולים 'מאוחדת' החלה להפעיל שירות חדש בבית המרקחת שלה ברחוב הרצל בחדרה: בית מרקחת רובוטי.  

במסגרת זו, רובוט משוכלל מבצע את חלוקת התרופות ללקוחות, במהירות ויעילות ללא מגע יד אדם ועם אפס טעויות. בזמן הזה שנחסך מהרוקחים,  מתפנים הללו להקשיב לפציינטים, ללמוד את צרכיהם ולתרום להם מהידע  והנסיון שבאמתחתם.

מדובר בטכנולוגיה חדשנית שמאוחדת הכניסה לראשונה בארץ, ופועלת בהצלחה בירושלים, שם כבר דווח  ששיפרה את איכות השירות וקיצרה את התורים. תוכנת המחשב של המערכת הרובוטית מאפשרת ניהול מלאי יעיל וחיסכון בשטח אחסון והחידוש  הטכנולוגי, תורם לשירות יעיל יותר בקופה, גם על ידי הנגשת מידע תרופתי מקצועי בעולם של עודף מידע, וגם  במניעת טעויות שמקורן בהיעדר שיח מטפל-מטופל.

אלי מזרחי, מנהל מחוז צפון במאוחדת, סיפר: "המערכת החדשנית שהוכנסה לשימוש בראשונה במרפאה מרכזית בירושלים, כבר מוכיחה את תרומתה המשמעותית לקידום איכות השירות התרופתי והנגשתו של מידע תרופתי מקצועי. במקביל גם מגבירה את ההיענות לטיפול תרופתי, תורמת לשיפור חוויית הקניה של הלקוח, להתייעלות וחיסכון בשטח האחסון, לצמצום טעויות שמקורן בגורם האנושי, ולהתייעלות בניהול המלאי ולהגברת השליטה בנתונים".

מ' (75), פציינטית ותיקה של קופ"ח מאוחדת בחדרה הוסיפה: "מן הידוע הוא שתורים לבית המרקחת היו ארוכים מאד, וצריך לקחת נשימה ארוכה בהמתנה לתורך. כעת יש הקלה והרוקחים פנויים יותר להשקיע בנו יותר מאשר את החצי דקה הסבר וגביית תשלום".