אוראל סלמאן מחדרה למד בשנת הלימודים שעברה בכיתה לחינוך מיוחד בחטיבת הביניים תחכמוני. הוא אמור היה לעלות לכיתה י' בבית הספר, אלא שעם סיום שנת הלימודים החטיבה נסגרה, וטרם נמצאה לו מסגרת מתאימה.

אייל סלמאן, אביו של אוראל, מספר, כי לפני כשבועיים, מצא בכוחות עצמו מסגרת חינוכית המתאימה לבנו, בגימנסיה חדרה, ובכוונתו לרשום אותו לבית הספר. אלא שלטענתו, מתי"א (מרכז תמיכה יישובי או אזורי) המסונף למשרד החינוך מערים עליו קשיים ומסרב לאשר סייעת, שתלווה את בנו בלימודיו.

אוראל סלמאן. צילום: צביקה טישלר

סלמאן מדגיש, כי אף שבנו למד בכיתת החינוך המיוחד בתחכמוני, הוא עשה שם כברת דרך מרשימה, והגיע להישגים לימודיים, וכעת הוא בשל ללימודים בחינוך הרגיל, בלוויית סייעת צמודה: "ברור לי שאוראל הוא ילד מורכב, אבל זה עדיין לא אומר שהוא לא יכול להתקדם ולעשות שינוי", אומר האב.

"מערימים עלינו קשיים, כי במתי"א סבורים שאוראל מתאים רק לבית ספר לחינוך מיוחד 'גלים'. אוראל אינו מתאים לשם, חד-משמעית, ככה הבהירו לי גם גורמי חינוך שמכירים אותו".

לדברי האב, זה שבועיים שהוא מנהל מגעים בנושא עם מתי"א ועם אגף החינוך בעיריית חדרה, אך בלי תוצאות. "יש לי תחושה שבמתי"א מקשים עליי ומנסים לצייר את אוראל כאילו הוא במצב גרוע מכפי שהוא, רק כדי שנרשום אותו לבית הספר שהם רוצים. אני מסרב", אומר סלמאן. "אני יודע שבני התקדם, ויש לו יכולות".

האב הוסיף: "הילדים הללו לא נספרים, וזה כואב. זה ילד עם נשמה גדולה. הילד הזה יסיים י"ב ואני שם את הראש שלי על זה שייצא עם תעודת בגרות. זה מגיע לו".

ממשרד החינוך נמסר: "על ההורים לעמוד בקשר עם הרשות המקומית למציאת שיבוץ מתאים. במקרה שיהיה צורך, תיבחן הבקשה לסייעת בוועדה מיוחדת לכך".
העירייה: "אגף החינוך ביקש מההורים להעביר את המסמכים הנדרשים לזכאות לסייעת. רק לאחר מכן יוכל האגף לפעול להגשת בקשה להקצאת סייעת מול משרד החינוך, ויסייע כמיטב יכולתו להשתלבות התלמיד במסגרת החינוכית".