המיזם החדש | צילום: מדעים ויהדות

בבית ספר מדעים ויהדות בחדרה יצאו לאחרונה ביוזמה לפיה אף תלמיד לא יוותר לבדו במהלך ההפסקות. במסגרת זו, קיבלו  תלמידי כיתות ו' הכשרה  כמאמנים חברתיים והם מכוונים את תלמידי הכיתות הנמוכות ומעודדים משחקים חברתיים משותפים.

היוזמה של הצוות החינוכי בבית הספר לוותה, טרם ליציאתה לפועל, בהפניניג חוויתי תחת השם "אקדמיה למדעי ההפסקה" - שבמהלכו נחשפו התלמידים למגוון רב של משחקי חברה פוטנציאליים. מדובר במשחקים פשוטים להבנה שאינם מצריכים ציוד מיוחד ואינם תחרותיים, שמטרתם לעודד פעילות משותפת ופחות אינדיוידואליסטית בקרב התלמידים. 

בבית הספר כבר מעידים על שינוי מהותי באקלים בהפסקות כתוצאה  מהמיזם ומספרים על תלמידים המגיעים עם פניות גבוהה יותר ללימודים, לאחר שנהנו מהפסקה עם חוויה חברתית נעימה.

המיזם החדש | צילום: מדעים ויהדות

יו"ר בית ספר מדעים ויהדות הרב בן ציון נורדמן, אמר: "בית הספר חרת על דגלו התחשבות באחר, ומידות טובות בין אדם לחברו. אני שמח שהתלמידים מיישמים את זה בפועל ויישר כוח לצוות החינוכי שמפעיל את המיזם".

מנהלת בית הספר גילה נהרי סיפרה על הכוונה להרחיב את המיזם ואמרה: "יצאנו לדרך ובית הספר אף רכש מנוי לכל התלמידים באפליקצית  "פלייליסט", שבו מאגר עצום של משחקי חברה ואופציה להיות שותפים ולהרחיב אותו בהמצאות חדשות. בהמשך מתוכנן בביה"ס הפנינג " משפחה משחקת" כשהשאיפה היא לחבר את עולם המשחק החברתי לבית וליצור משפחה משחקת. אינטראקציה של משחק ושיח במשפחה חשובה מאד להתפתחות החברתית של הילדים והיא תוביל להפחתת שעות מסך מיותרות וחיזוק הקשר המשפחתי בפרט והחברתי בכלל".