חברי מועצה מעיריית חדרה השתתפו לאחרונה בפגישת עבודה במשרד להגנת הסביבה בנושא תחבורה ירוקה.

מ"מ ראש העיר ניר בן-חיים, ביחד עם חבר הנהלת העיר בנצי נורדמן, נחשפו להצעה לקדם מעבר של קווים עמוסים של תחבורה ציבורית, כמו קווים 1 ו-7 למשל, לאוטובוסים חשמליים.

אוטובוס חשמלי. צילום: לירן תמרי

הדבר מגיע גם בהתאם למדיניות ראש העיר צביקה גנדלמן למיצובה של חדרה כעיר עם אנרגיה, כאשר בן-חיים ונורדמן בחנו את האפשרות לקידום אוטובוסים חשמליים בקווי התחבורה הציבורית בעיר.

בדיון עלה כי התפעול בחדרה יהיה דומה להפעלת הקווים בירושלים, שם כבר פועלים אוטובוסים חשמליים במקום קווי תחבורה ציבורית עמוסים במיוחד.

לדברי בן-חיים, השימוש באוטובוסים חשמליים מתאים למיתוגה של חדרה כעיר אנרגיה המקדמת אנרגיה ירוקה וקיימות. בן-חיים: "כל 4 שעות טעינה של אוטובוס שוות לכ-200 ק"מ נסיעה, ללא פליטות של מזהמים וגזים רעילים. כך שהמעבר לאוטובוסים חשמליים תורם לחיסכון מבחינת השימוש בדלקים, אך תרומתו העיקרית היא בשמירה על איכות הסביבה והאוויר שאנו נושמים".

ניר בן חיים ובנצי נורדמן בכנסת | צילום: דוברות עיריית חדרה

במהלך הדיון עודכנו בן-חיים ונורדמן כי המשרד להגנת הסביבה עומד לפרסם קול קורא לתמיכה בחברות התחבורה הציבורית עבור רכישת אוטובוסים חשמליים.

בעקבות הדברים, ובמסגרת דיוניו השוטפים של בן-חיים עם הנהלת אגד חדרה בנושאי קידום התחבורה הציבורית בעיר, העלה בן-חיים גם את נושא הקול קורא של המשרד להגנת  הסביבה והמליץ כי גם אגד חדרה תגיש בקשה במסגרת זו.