חלק נוסעים, חלק ממתינים | צילום: איתמר רותם

אלפי חדרתיים משתמשים מדי יום בשירותי הרכבת בעיר, לרוב לכיוון תל אביב, יוצאים בבוקר ומגיעים בערב. חלקם מגיעים ברכבם הפרטי ומחפשים חנייה בחניון הרכבת וחלקם נעזרים בטרמפ או איסוף מהרכבת.

במקרה הזה מתחילה הבעיה, שמתאפיינת בשעות העומס בבוקר ובערב עם דגש על ימי ראשון וחמישי. מול הכניסה לרכבת כביש צד חד מסלולי לכל כיוון ורבים מהרכבים שמורידים נוסע ובמיוחד אלו הממתינים לנוסע, חונים לצד הכביש וגורמים לעיכוב תנועה שממשיכה להגיע - במיוחד באותן שעות עומס כאמור.

ממתינים לאסוף נוסעים | צילום: שירות מיינט

בפועל נוצרים בזמני העומס בבוקר ובערב בלגן תעבורתי שרק בנס עדיין לא נגמר באסון. רכבים מנסים לעקוף את הרכבים הממתינים, כשלעיתים יש תנועה זורמת מהכיוון הנגדי.

במצב העניינים כיום, לא רחוק המרחק מתאונה, במיוחד שהולכי רגל ממהרים חוצים את הכביש. נהגי המוניות שיש להם תחנה קבועה מול תחנת הרכבת מספרים על סכסוכים יומיים בין נהגים האוספים ומורידים נוסעים בזמן העומס לבין נהגים אשר רוצים לעבור בכביש הצר.  

חלק מהכאוס התעבורתי נגרם עקב כביש הגישה הצר אל מול הרכבת וחלק מחוסר אכיפה. נהג מונית העובד מול הרכבת בדרך קבע מספר: "לא ראינו שום פקח או שוטר בזמני הלחץ שינסו להסדיר את התנועה ולכן גם נהגים שמודעים לכך, מרשים לעצמם להמתין לאיסוף בנקודות המפריעות לתנועה ואז נוצר הבלגן".

כביש צר | צילום: איתמר רותם

מעיריית חדרה נמסר: "האחריות בנושא הסדרת התנועה באזור הרכבת היא משטרת חדרה. אף על פי כן, עם קבלת הפנייה הורה מנהל האכיפה להגביר נוכחות ופיקוח עירוני במקום".

ממשטרת חדרה נמסר: " ככל שמתקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה על עבירת תנועה, הנושא מטופל בהתאם. בכל מקרה של בעיה בתשתית התעבורתית - יש לפנות לרשות המקומית".