רחוב הגר"א בחדרה. יש עומסים | צילום: שירות מיינט

תושבי שכונת יצחק בחדרה דורשים מעיריית חדרה לפתוח את חלקו הצפוני של רחוב הגר"א - ליציאה מן השכונה. בעבר היה הרחוב פתוח ליציאת רכבים מהשכונה, אולם כיום חסומה היציאה הותיקה על ידי בטונדות, ואין כביש גישה המוביל ממנה אל דרך השלום.

בחלקו הצפוני של רחוב הגר"א (הסמוך לדרך השלום) מתגוררות כשמונה משפחות ועל פי שמואל לוי, יו"ר ועד השכונה, באסיפת תושבים שקיים הועד לפני כשבוע ובה נוכחו כחמישים דיירים, הוסכם על רוב הנוכחים, כי קיימת נחיצות רבה בפתיחת יציאה מהשכונה מרחוב הגר"א. יציאה זו תתווסף ליציאה היחידה הקיימת בשכונה כיום, דרך רחוב בר אילן .

ללוי, העומד בראש הועד, עבר משטרתי של כ-30 שנים לרבות במשטרת התנועה: "מה שקורה כיום בשכונת יצחק מבחינת התנועה זה בלאגן של פקקים וצוואר בקבוק רציני ברחוב בר אילן.

"מכיוון שזו היציאה היחידה מהשכונה שלא רק משרתת אותנו תושבי השכונה, אלא גם את תושבי שכונת נווה חיים, שמנסים לעקוף את הפקק בוייצמן לכיוון גשר אולגה, בבואם לצאת משכונתם, ונוסעים דרך שכונת יצחק ליציאה מרחוב בר אילן.

"כך נוצר עומס מטורף בשעות השיא בבוקר, כשלכל זה מתווספת העובדה שבית הספר הממ"ד מוריה ממוקם כאן, וכל הורה שעוצר לדקה להוריד את ילדיו לבה"ס יוצר פקק. תושבי הרחובות הפנימיים המתפצלים מבר אילן, לא יכולים לצאת מהרחובות שלהם, אלא בהמתנה ממושכת עד יפתח הפקק. במצב כזה, כל בוקר חווים התושבים והנוסעים בבר אילן קושי רב והמתנה מורטת עצבים בפקק שניתן לייתר אותו בקלות".

לאחרונה, לאחר מאבק ממושך של התושבים, שונה רחוב בר אילן על ידי עיריית חדרה מסטטוס של דו סטרי לחד סטרי. במצב זה, קיימת הקלה  בלחץ התנועה וביכולת להתנייד ברחוב שלא בנסיעת 'סלאלום', אולם לדברי התושבים , העבודה בשכונה מבחינה תחבורתית טרם הסתיימה.

רחוב הגר"א בחדרה. יש עומסים | צילום: שירות מיינט

"אנחנו מעריכים מאד את העבודה שנעשתה בבר אילן והשינויים שקרו בעקבות כך", מוסיף לוי ואומר: "אבל ללא שינויים נוספים כולל פתיחתו לאלתר של רחוב הגר"א, ימשיכו להיות עומסים מאסיביים בבקרים. ביקשתי מהעירייה לא אחת, גם להציב פקחים באזור הזה, זה לא קרה ויש הרבה נהגים שחוסמים את התנועה וגם כאלה שעדיין לא מכבדים את העובדה שהרחוב הוא כבר חד סטרי. ברגע שיפתחו את הגר"א שזה מאד הגיוני ולא מפריע לאיש, העומס יתפזר ואיכות החיים של הנוסעים והתושבים תשתפר".

א', מותיקות הרחוב, מתגוררת בו כבר כמה כחמישה עשורים, הוסיפה: "נכון שמה שהיה עד כה בבר אילן היה קטסטרופה אחת גדולה, לא יכולנו לנהוג בכלל, כי היה צורך לפנות מקום לרכב הבא ממול, הכביש צר מידי לשני נתיבים ועברה בו כמות רכבים מטורפת מידי בוקר, אוטובוסים, היה כאוס. כעת זה חד סטרי, יש לנו רווחה מסוימת, אבל למשל שכניי מהרחובות שיוצאים מבר אילן כמו המכבים, הלחי ומרבד הקסמים, עדיין מתקשים מאד לצאת לכביש בגלל הפקק הממושך. אז נכון שעכשיו הלחץ הוא חד סטרי,אבל עדיין קושי גדול בבקרים לצאת מהשכונה. אנחנו מאמינים שאלו חבלי לידה ראשונים של שינוי ושבעירייה יבינו שהם צריכים להשלים את המהלך שהחלו, על ידי פתיחת הגר"א".

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "בעיריית חדרה פועלת ועדה מקצועית לתיאום תנועה, והתושבים מוזמנים לפנות אליה על מנת שהצעותיהם ייבחנו במקצועיות ובכל ההיבטים הנדרשים".