סניף מאוחדת בחדרה | צילום: שירות מיינט

לקוחות תושבי חדרה של קופת חולים "מאוחדת" בעיר, מלינים על המתנה ממושכת לרופאים מקצועיים שלא אחת עולה על חודש ימים, ואף על אי זמינות תורים לרופאי משפחה. זאת בסניף המרכזי ברחוב הרצל, וכך גם בסניף הקופה בשכונת בית אליעזר בעיר.

במקביל התקבלו תלונות על טיב השירות ותושבים טענו כי קשה עד לא אפשרי להשיג מענה טלפוני בקופה, מכיוון שלאחר המענה הקולי, מתנתקות השיחות לאלתר, לא יודע אם בזדון או בשל תקלת מערכת. מכיוון שכך, נאלצים הלקוחות להגיע לקופה פיזית, בגין כל בקשה או עניין פרוצדורלי.

עוד הלינו פציינטים על זמני המתנה של למעלה משעה במרפאת השיניים  ובפרט בגזרת טיפולי השיניים האורתודנטיים: "להגיע לשם זה כל פעם סיוט מחדש", סיפרה תושבת העיר. "המקום כל כך מלא בממתינים, אמהות עם ילדים, חיילים וחיילות, תלמידי תיכון, כל אחד ממתין לפחות שעה כדי להיכנס לאורתודנטית - ל-5 דקות. זה די שערורייה בעיניי".

קרנית קעטבי, תושבת שכונת בית אליעזר, נתקלה אף היא בקושי לקבל שירות רפואי בשבוע שעבר: "התורים ארוכים, ואף פעם המזכירות בקופה לא עונות", סיפרה והוסיפה: "בבית אליעזר קבעו לי תור לרופא משפחה לעוד ארבעה ימים, כאילו אין מצב להגיע לרופא היום או מחר כמעט אף פעם. ומה עושים  כשהמצב לא מאפשר המתנה? הבן שלי עם גולה בברך כבר שבוע ונתנו לי תור לאמצע ינואר. איפה נשמע דבר כזה?

סניף מאוחדת בחדרה | צילום: שירות מיינט

"רופאים מקצועיים זה בכלל המתנה של  לפחות חודש, אולטרסאונד חודש,  מרגיש כאילו אתה צריך להיות חצי מת  כדי שיזרזו לך את התור.  לצערי,  מה שכן עובד זה להיכנס פיזית לקופה, ולהקים קול צעקה, רק ככה מקדימים לך את התור. מה זה רופא נשים לעוד חודש, זה שירות  לעיר עם אוכלוסיה כה גדולה כמו חדרה? רק להיכנס לקופה פיזית ולדרוש תור מיידי, עזר לי להקדים תור שהיה אמור להיות בעוד חודש. זו חרפה". 

תושבת נוספת סיפרה אף היא, על מצוקה בהשגת תורים בקופה: "יש רופא נשים אחד ממין זכר בקופה, ואחר שמקבל מחוץ לקופה אולם קשה להשיגו טלפונית לקביעת תור.  ככה, שלהשיג תור אצל רופא נשים  זו המתנה ממושכת  מאד . מה גם, כשמגיע  תורך לאחר חודש,  תמתני בתור לרופא בין חצי שעה לשעה. ככה זה שרופא אחד חולש על כל  הפציינטיות בקופה. מעורר כעס גדול המצב. כאילו  זו לא עיר של 100 אלף תושבים שגם נותנת שירותי בריאות ליישובי הסביבה. כל אשה יודעת שאם יש בעיה רפואית נשית, לא ניתן  לחכות חודש. זו פשוט בדיחה". 

מקופת חולים "מאוחדת" נמסר: "מאוחדת פועלת בחדרה במרכז הרפואי הראשי, בחמש מרפאות מרחביות ובקליניקות העצמאיות של הרופאים והמטפלים השונים. אנו מעניקים שירות  רפואי, זמין ואיכותי ליותר מ-20 אלף תושבים.1. הן במרכז הרפואי הראשי שלנו בחדרה והן במרפאה בבית אליעזר, אנו מעניקים שירותי רפואה ראשונית ורפואה מקצועית.2.במרפאה בחדרה אנו מפעילים שירות יומיומי של רפואת נשים ממיינת, כך שנשים מתקבלות - במקרים דחופים, גם ללא תור. בנוסף, לקוחות מאוחדת מתקבלות במרפאה - על פי תור, ע"י 4 גניקולוגים נוספים.

"גניקולוגים אחרים מקבלים את לקוחות מאוחדת גם בגבעת אולגה ובבית אליעזר. התור לרופאי המשפחה נקבע, כמקובל בכל הקופות, באמצעות מוקד זימון תורים,  הפעיל הן בטלפון והן באפליקציה ובלי שום צורך לצלצל למרפאה. נדגיש, כי גם במקרים דחופים שבהם לקוח נאלץ להגיע ללא תור, הוא מופנה מייד לברור ראשוני ומיון במרפאת האחיות ("טריאג'"), ומופנה לרופא על פי מידת הדחיפות.הצוותים הרפואיים והמנהליים של מאוחדת במרחב חדרה  מחוייבים למענה זמין, נגיש ואיכותי. אנו מזמינים כל לקוח שנתקל בבעיה אישית פרטנית לפנות ישירות להנהלת המרפאה הרלבנטית ונשמח לסייע".