תושבי בית אליעזר ממתינים זמן רב בסניף הדואר השכונתי כדי לקבל את חבילותיהם ולשלם את חשבונותיהם. הסיבה, לטענתם, היא, שבסניף עובד אדם אחד בלבד, המנסה להעניק שירות לעשרות תושבים.

אולגה סעדה, המתגוררת בשכונה, הציפה השבוע את הבעיה. היא כתבה בפייסבוק: "אנשים ממתינים יותר משעה כדי לקבל שירות, וכשאתה שואל מדוע, אז התשובה היא 'אלה הן ההוראות של ההנהלה'. אני שואלת: איפה ההנהלה, כשעומדים 20 איש וממתינים לקבל שירות רק מאדם אחד? מי ההנהלה הזאת, ולמי אפשר להתלונן על השירות הנוראי של הדואר?".

סניף הדואר בבית אליעזר. "אנחנו מקבלים פה שירות צולע" | צילום: אלבום פרטי

תושבת השכונה ב-20 השנים האחרונות מוסיפה: "מדובר בשערורייה ובחוסר כבוד מן המדרגה הראשונה כלפי התושבים וזמנם. השכונה הזאת ממילא לוקה ברמת השירותים שלה, בהיותה מרוחקת מהעיר, אבל בואו לא נשכח שזאת השכונה הגדולה בעיר, ובמקום שדווקא כאן יהיה שירות דואר מיטבי, אנחנו מקבלים פה שירות צולע, מקרטע ולא מכבד. בכל מקום אחר יש לפחות שני עובדים, שאחד מתעסק בשירות שוטף של תשלומים וכדומה, והשני בחלוקת דברי דואר. איך עובד ההגיון של הנהלת הדואר, שדווקא בשכונה הגדולה הזאת יש סניף אחד עם עובד אחד בלבד, שכורע תחת הנטל?".

יש לציין, כי גם בסניף המרכזי בחדרה, ברחוב הרברט סמואל, שם יש מספר לא מבוטל של עובדים שמספקים שירות, זמני ההמתנה ממושכים, ומצב דומה קיים גם בסניפי הדואר בשכונות הפריפריאליות, כמו גבעת אולגה ונווה חיים.

אולגה סעדה: "אנשים ממתינים יותר משעה כדי לקבל שירות, וכשאתה שואל מדוע, אז התשובה היא 'אלה הן ההוראות של ההנהלה'. אני שואלת: איפה ההנהלה, כשעומדים 20 איש וממתינים לקבל שירות רק מאדם אחד?"

מדואר ישראל נמסר: "חדרה היא אחת הערים המובילות בהזמנת חבילות מחו"ל. בשנת 2018 חולקו בעיר 886 אלף חבילות על ידי דואר ישראל. כחלק מההערכות של הגידול בהזמנות, פועלים כיום בעיר 13 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר רשום, לרבות ארבע יחידות דואר. פתיחת מרכזי מסירת החבילות בשנים האחרונות צימצמה באופן ניכר את התורים ביחידות הדואר, ומאפשרת לתושבים לקבל חבילות בשעות גמישות לאורך היום. אנו מודעים לעומס בסוכנות הדואר בית אליעזר, ופועלים זה תקופה ארוכה לאתר בית עסק שישמש מרכז מסירת חבילות, נוסף על מרכז המסירה הקיים. בשלב זה, אנו פועלים לוויסות כמות החבילות בבית אליעזר, כדי לצמצם את זמני ההמתנה ביחידה זו".